NYX


De naam van het merk NYX Cosmetics, in 1999 opgericht door de Amerikaanse zakenvrouw Toni Ko in Los Angeles, verwijst naar de Griekse godin van de nacht. In 2014 werd het merk overgenomen door het Franse concern L'Oréal, dat sindsdien instaat voor de wereldwijde distributie en merkontwikkeling.
De ambitie van NYX is duidelijk: make-uptrends op de voet volgen en vertalen naar producten met een optimale prijs-kwaliteitverhouding. Daarbij staan kleurdiversiteit en creatieve expressie centraal. Het assortiment omvat een breed gamma aan kleurrijke lipproducten, eyeliners, oogschaduwpaletten, poeders, foundations en crèmes met innovatieve texturen. Dankzij campagnes op sociale media en samenwerkingen met influencers groeit de NYX-community gestaag – en niet alleen onder jongeren.
NYX PROFESSIONAL MAKEUP distantieert zich duidelijk van dierproeven en streeft naar een steeds groter aandeel volledig veganistische producten. Ook genderinclusieve en uniseks campagnes maken deel uit van de merkaanpak. Het aanbod omvat onder andere waterbestendige lipliners met verzorgende bestanddelen zoals jojobaolie en vitaminen. Lichte, olievrije primers kunnen helpen beschermen tegen vrije radicalen en negatieve milieu-invloeden, zonder de poriën te verstoppen. Pincelen en tools voor een perfect resultaat maken het aanbod compleet. NYX PROFESSIONAL MAKEUP ondersteunt zowel huidverzorging als individueel make-upstyling.