Himalaya: ayurvedische producten voor een optimaal dagelijks evenwicht
Het Indiase merk Himalaya bestaat al sinds 1930. Het aanbod van het bedrijf uit Bangalore omvat producten op basis van zeldzame planten die van nature voorkomen in Zuidoost-Azië. Crèmes, zepen, tandpasta’s en andere verzorgingsproducten worden geproduceerd met behulp van moderne technologieën en op basis van eeuwenoude ayurvedische kennis.
De traditionele geneeswijze Ayurveda is vooral in India, maar ook in delen van Nepal en Sri Lanka wijdverspreid, en telt inmiddels ook in Europa en Noord-Amerika veel aanhangers. Toen het bedrijf werd opgericht, was er nog veel scepsis rond Ayurveda. In de loop van de decennia veranderde dat echter ingrijpend. De kern van Ayurveda is de Tridosha-leer: de drie Dosha’s (letterlijk: “datgene wat ongemak kan veroorzaken”) – Vata, Pitta en Kapha – moeten in een individueel evenwicht zijn.
Kracht uit de natuur met Himalaya
Het bedrijf ontwikkelt producten voor dagelijks gebruik, met ingrediënten zoals neem, kurkuma en ashwagandha. Er wordt afgezien van chemische toevoegingen zoals parabenen, met het oog op het vermijden van belastende stoffen voor het lichaam. Himalaya hecht groot belang aan hoge kwaliteitsnormen en maakt gebruik van zorgvuldig geselecteerde ingrediënten die specifiek getest worden voor het merk. Naast natuurlijke huidverzorging omvat het aanbod ook een brede selectie hygiëneproducten en plantaardige supplementen. Vandaag de dag worden de producten van deze Zuid-Indiase fabrikant gebruikt in meer dan 100 landen wereldwijd.