
Of gebruik ons contactformulier voor persoonlijk advies.
Levering in België
-
Gratis levering vanaf € 39 in meer dan 4.450 afhaalpunten.
Farmaline, top service!
Levering
- Hoeveel bedragen de verzendingskosten / leveringskosten / portkosten?
- Wat is de leveringstermijn? Wanneer mag ik mijn pakket verwachten?
- Moet ik aanwezig zijn wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
- Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres dan mijn woonadres?
- Kan ik een datum kiezen waarop mijn bestelling bezorgd wordt?
- Hoe weet ik of mijn pakket verzonden is?
- Kan ik de status van de verzending volgen?
- Ik was niet aanwezig op het moment van de levering. Waar vind ik mijn pakket?
- De leveringstermijn duurt langer dan verwacht. Wat moet ik doen?
- Ik ben verhuisd. Hoe kan ik mijn nieuwe adres doorgeven?
- Mag ik een pakket weigeren?
- Ik heb het verkeerde adres opgegeven. Wat nu?
- Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?
- Mijn pakket werd niet geleverd. Wat nu?
Hoeveel bedragen de verzendingskosten / leveringskosten / portkosten?
Levering in België
GRATIS bij een bestelwaarde vanaf € 39.
Indien de waarde van uw bestelling lager ligt dan het bovengenoemde bedrag, zijn de leveringskosten als volgt:
Leveringstype | Leveringskosten |
Afhaalpunt/Pakjesautomaat |
€ 1,95 |
Aan huis/op kantoor (Bpost) |
€ 3,95 |
Wat is de leveringstermijn? Wanneer mag ik mijn pakket verwachten?
Wanneer u uw bestelling geplaatst heeft, krijgt u per koerierdienst een geschatte leveringstermijn te zien. Meer dan 95% van de bestellingen op onze website worden binnen die termijn geleverd. De aangegeven leveringstermijn is van toepassing zodra uw betaling is afgerond en u een bevestigingsmail heeft ontvangen.
Bestellingen die van vrijdag 13:00 uur tot zondag 23:59 uur worden geplaatst, worden pas verwerkt en verzonden op maandag.
Bestemming | Leveringstermijn |
België | 1-2 werkdagen |
Moet ik aanwezig zijn wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
Het is ten zeerste aangeraden om aanwezig te zijn tijdens de levering aan huis of op kantoor. Bij afwezigheid zal de koerier het pakket overhandigen aan een buur, de receptie of afleveren in een nabijgelegen afhaalpunt. De koerier houdt u op de hoogte van de status van uw pakket per e-mail of via een brief in uw brievenbus. Daarin staat vermeld waar u het pakket kunt afhalen of hoe u contact kunt opnemen met de door u gekozen koerierdienst om een nieuwe levering af te spreken.
Indien het niet mogelijk is om aanwezig te zijn tijdens de levering, adviseren we u om uw pakket rechtstreeks te laten leveren in een afhaalpunt. Het pakket blijft gedurende meerdere werkdagen beschikbaar, zodat u het kunt afhalen wanneer het voor u past.
Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres dan mijn woonadres?
Ja. Bij het afrekenen van uw bestelling, kunt u het afleveradres ingeven. Dat hoeft niet uw woonadres te zijn. U heeft bovendien de mogelijkheid om verschillende adressen toe te voegen in het adresboek van uw persoonlijke FARMALINE account. Wanneer u bijkomende adressen heeft toegevoegd, kunt u bij uw bestelling het gewenste adres uit uw adresboek kiezen.
Daarnaast kunt u uw pakket ook laten leveren in een afhaalpunt of pakjesautomaat in uw buurt!
Kan ik een datum kiezen waarop mijn bestelling bezorgd wordt?
Voor een levering aan huis of op kantoor is een datum van levering kiezen (nog) niet mogelijk. De koerierdiensten leveren doorgaans tijdens de kantooruren. U kunt uw pakket dus ongeveer verwachten tussen 09:00 en 17:00.
Bij een levering in een afhaalpunt, parcelshop of pakjesautomaat, kiest u zelf wanneer u uw bestelling afhaalt. Uw pakket blijft na levering gedurende 5 werkdagen beschikbaar.
Hoe weet ik of mijn pakket verzonden is?
U ontvangt een bevestigingsmail wanneer uw betaling succesvol afgerond is en wanneer uw pakket is ingepakt. Wanneer uw pakket overhandigd wordt aan de koerierdienst, ontvangt u een derde bevestigingsmail met een tracking code en een link naar een pagina waar u de status van uw pakket kunt volgen. Zodra u de inpakbevestiging heeft ontvangen, kunt u het pakket binnen de aangegeven leveringstermijn verwachten.
Kan ik de status van de verzending volgen?
Bij de verzending van uw pakket ontvangt u een bevestigingsmail met een tracking code waarmee u uw bestelling kunt volgen. Heeft u uw tracking code niet meer? Dan kunt u uw code opnieuw opvragen aan de hand van uw e-mailadres in het contactformulier. De tracking code en de link om de status van uw pakket te volgen, worden meteen getoond op onze webpagina.
Ik was niet aanwezig op het moment van de levering. Waar vind ik mijn pakket?
Bij afwezigheid wordt u op de hoogte gebracht van de status van uw pakket per e-mail of via een brief in uw brievenbus. Daarin staat vermeld waar u het pakket kunt afhalen of hoe u contact kunt opnemen met de door u gekozen koerierdienst om een nieuwe levering af te spreken.
Meer informatie over de status van uw levering kunt u terugvinden via de tracking code. Indien u uw tracking code niet meer heeft, kunt u die opnieuw opvragen via ons contactformulier.
De leveringstermijn duurt langer dan verwacht. Wat moet ik doen?
Een levering in België duurt ongeveer 1 à 2 werkdagen, nadat u van ons een e-mail ter bevestiging van verzending heeft ontvangen. Indien u merkt dat de leveringstermijn overschreden is, kunt u het best contact opnemen met onze klantendienst per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier. Zij onderzoeken met veel plezier de oorzaak van de vertraging.
Ik ben verhuisd. Hoe kan ik mijn nieuwe adres doorgeven?
In uw adresboek kunt u adressen toevoegen, wijzigen of verwijderen. De aanpassingen die u doorvoert, worden toegepast vanaf uw volgende bestelling.
Mag ik een pakket weigeren?
Indien u uw bestelling niet tijdig heeft kunnen annuleren, kunt u gebruik maken van het herroepingsrecht van 30 dagen.
Thuislevering
U kunt uw pakket weigeren door dit te melden aan de koerier van de leveringsdienst en door niet te tekenen voor ontvangst. U hoeft hiervoor geen verklaring te geven. De koerier retourneert het pakket dan naar FARMALINE.
Neemt u het pakket wel in ontvangst en wilt u gebruikmaken van het herroepingsrecht, dan dienen de producten te voldoen aan de retourvoorwaarden. Indien dit niet het geval is, kunnen wij geen terugbetaling uitvoeren.
Afhaalpunt of pakjesautomaat
Het volstaat om uw pakket in het afhaalpunt te laten en niet te tekenen voor ontvangst. De koerierdienst retourneert vervolgens de niet-opgehaalde pakketten. Zodra de terugzending door de koerierdienst bevestigd is, ontvangt u een terugbetaling indien de producten voldoen aan de retourvoorwaarden.
Ik heb het verkeerde adres opgegeven. Wat nu?
Indien u nog geen bevestigingsmail heeft ontvangen dat uw bestelling is ingepakt, kunt u contact opnemen met onze klantendienst per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier. Wij kunnen vervolgens het afleveradres aanpassen voor de verzending plaatsvindt.
Indien u wel een bevestigingsmail heeft ontvangen dat uw bestelling is ingepakt, dient u de volgende stappen te volgen:
Bpost-levering aan huis of op kantoor
Indien de koerier uw afleveringsadres als foutief beschouwd, kan het adres niet meer gewijzigd worden. Het pakket zal vervolgens teruggestuurd worden naar FARMALINE wegens foutieve informatie. In dat geval kan FARMALINE een extra administratieve kost van €13.95 aanrekenen.
Levering in een afhaalpunt of pakjesautomaat
Indien u uw pakket in een ander afhaalpunt wilt laten leveren dan hetgeen u opgegeven heeft bij de bestelling, kunt u het best meteen de servicedesk van het afhaalpunt contacteren. Zodra u een bevestigingsmail ontvangen heeft dat uw bestelling ingepakt is, kan uw pakket niet langer omgeleid worden naar een ander afhaalpunt.
Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?
Wanneer de kwaliteit van uw pakket bij levering betwistbaar is (gescheurd, gedeukt, nat...) kunt u het best het pakket meteen weigeren. Dit doet u door niet te tekenen voor ontvangst. De koerier neemt het pakket vervolgens weer mee en retourneert het naar FARMALINE. Wij zorgen dan onmiddellijk voor een nieuwe verzending.
Stelt u de schade pas vast na ontvangst van het pakket? Dan neemt u het best foto’s van de buiten- en binnenkant van het pakket, van de beschadigde producten en van uw bestelbon. Om u een efficiënte oplossing te kunnen aanbieden, vragen wij u die foto's binnen de 3 dagen na ontvangst van het pakket aan de klantendienst te bezorgen. U kunt de klantendienst contacteren per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier. In uw e-mail kunt u het best ook uw bestelnummer vermelden.
Mijn pakket werd niet geleverd. Wat nu?
Wanneer u gekozen heeft voor een levering met Budbee of Bpost, is het mogelijk dat u de koerier gemist heeft. Deze koerierdiensten leveren slechts één keer op het aangegeven adres. Bij afwezigheid wordt u op de hoogte gebracht van de status van uw pakket per e-mail of via een brief in uw brievenbus. Daarin staat vermeld waar u het pakket kunt afhalen of hoe u contact kunt opnemen met de door u gekozen koerierdienst om een nieuwe levering af te spreken.
Meer informatie over de status van uw levering kunt u terugvinden via de tracking code. Indien u uw tracking code niet meer heeft, kunt u die opnieuw opvragen via ons contactformulier.
Bij uw bestelling wordt ook altijd een geschatte leveringstermijn gegeven. Een levering in België duurt ongeveer 1 à 2 werkdagen, nadat u van ons een e-mail ter bevestiging van verzending heeft ontvangen. Indien u merkt dat de leveringstermijn overschreden is, kunt u het best contact opnemen met onze klantendienst per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier. Zij onderzoeken met veel plezier de oorzaak van de vertraging.
Was u wel aanwezig op het moment van de levering? Klik hier.