Dienst na verkoop

 


 

Kan ik een bestelling retourneren?

Bestellingen van geneesmiddelen en medische hulpmiddelen kunnen niet geretourneerd worden. Enkel in geval van een gebrek of defect mag u, na het contacteren van onze klantendienst een dergelijke bestelling retourneren.

Bestellingen van andere aard kan u wel retourneren, uiteraard ongebruikt en in originele verpakking. (Zie algemene voorwaarden) Bij FARMALINE kan u gratis retourneren dankzij ons 30-dagen bedenktijd voordeel. Neem contact op met onze klantendienst via chat of telefoon om uw retour aan te melden en uw retourslabel te ontvangen.

Gemaakte kosten voor het retourneren van een product op eigen initiatief kunnen niet terugbetaald worden.

Retourneren: waar moet ik rekening mee houden?

U heeft inmiddels van onze klantendienst een retoursformulier ontvangen? Hou dan zeker rekening met onderstaande tips:

  • Verpak de producten zorgvuldig. U mag namelijk rekenen op een terugbetaling wanneer de producten voldoen aan de retoursvoorwaarden.
  • Voeg uw bestelbon bij de producten: Uw retour wordt het efficiëntst verwerkt indien we de afzender kunnen identificeren. Het voorkomt vertraging in het terugbetalings- of correctieproces
  • Noteer het verzendnummer of de barcode van de retour. U kan zo het retourspakket lokaliseren, bij eventuele calamiteiten kan onze servicedesk efficiënt actie voor u nemen. Bij een retour via DPD bevindt de barcode zich op het retoursformulier.

Ik heb het verkeerde product ontvangen of een product dat ik niet besteld heb. Wat doe ik?

Verkeerd product besteld?

Geen zorgen! U kan uw product aan ons retourneren. Hou hiervoor rekening met de retoursvoorwaarden en onze tips voor retourneren zodat we u kunnen helpen zonder bijkomende kosten. Contacteer onze klantendienst via chat of telefoon en ontvang uw retourslabel meteen.

Verkeerd product ontvangen?

Onze excuses, er is iets niets gelopen zoals het hoort! Opdat onze klantendienst dit zo efficiënt mogelijk voor u kan rechtzetten, stuurt u ons best een foto van de ontvangen producten en uw leveringsbon. Dit kan direct per chat of via het contactformulier op onze website. E-mailen kan aan ook aan info@farmaline.be , vermeld steeds uw bestelnummer.

Mijn pakket is onvolledig. Wat nu?

Opdat onze klantendienst dit zo efficiënt mogelijk voor u kan rechtzetten, stuurt u ons best een foto van de verpakking, de producten die u ontvangen heeft en uw leveringsbon. Dit kan direct per chat, via het contactformulier op onze website of per e-mail aan info@farmaline.be

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

Wanneer de kwaliteit van uw pakket bij levering betwistbaar is (gescheurd, gedeukt, nat…) kan u best meteen het weigeren. Dit doet u door niet te tekenen voor ontvangst. De koerier neemt het pakket dan mee terug. FARMALINE organiseert voor u meteen een nieuwe zending.

Stelt u de schade vast na ontvangst van het pakket? Neem best foto’s van het pakket, de binnenverpakking, de beschadigde producten en uw bestelbon. Deze worden immers benodigd om u een efficiënte oplossing te kunnen aanbieden. Stuur ze binnen de 3 kalenderdagen na ontvangst aan onze klantendienst. Dit kan via onze chat-applicatie, het contactformulier op onze website of per e-mail aan: info@farmaline.be

Mijn pakket werd niet geleverd. Wat nu?

U koos een verzending via DPD?

DPD levert standaard 1x op het aangegeven adres. Bij afwezigheid ontvangt u een kennisgeving per e-mail of in de brievenbus waarop vermeld staat waar u het pakket kan afhalen of hoe u contact kan opnemen met DPD om een nieuwe levering af te spreken.

Meer informatie kan over de status van uw levering kan u terugvinden via de track and trace. Indien u deze niet meer heeft kan u deze opvragen via ons contactformulier: “Vraag jouw tracking code op”.

Bij het afronden van uw bestelling werd ook een indicatieve leveringsdatum meegedeeld. Een levering in België duurt 1à2 werkdagen vanaf dat u van ons een verzendbevestiging kreeg. Indien u merkt dat de doorlooptijden van een levering overschreden worden, contacteert u best onze klantendienst. Zij onderzoeken de oorzaak van de vertraging voor u.

Ik heb een factuur nodig van mijn bestelling. Hoe kan ik deze bekomen?

U heeft de betreffende bestelling nog niet geplaatst?

Tijdens het bestelproces zal u bij het ingeven van het facturatie-adres de mogelijkheid hebben om “ik wens een factuur” aan te vinken. Uw factuur wordt verzonden per e-mail zodra uw bestelling overhandigd werd aan de koerier.

U heeft de betreffende bestelling al geplaatst?

Meldt u zich alstublieft aan met uw persoonlijk account op onze website. Klik op “bestelhistoriek” links in het menu. Naast de betreffende bestelling selecteert u vervolgens “Factuur downloaden”.

Wat met fabrieksgarantie op toestellen?

Bij defecten of calamiteiten met een product dat gebruikt en onderhouden werd volgens de voorschriften, geniet u van de fabrieksgarantie.

Indien benodigd, dient een product onder garantievoorwaarden op eigen kost geretourneerd te worden. Voorzie hiervoor de retoursverpakking ook van de indicatie “Retour owv Fabrieksgarantie”. Voeg bij de retourzending ook de factuur en een omschrijving van het probleem.

Onze klantendienst zal vervolgens contact opnemen met de producent voor reparatie en opvolging.

Het is de producent voorbehouden om te bepalen of het product gerepareerd, vervangen of gecrediteerd zal worden.

Zodra FARMALINE het gerepareerde of vervangende product ontvangen heeft, zal het u toegezonden worden zonder bijkomende kosten. In geval van creditering ontvangt u een terugbetaling van het factuurbedrag exclusief verzendkost via uw FARMALINE account.

FARMALINE is niet verantwoordelijk voor de doorlooptijden van reparaties van producten onder garantie.

Als eindgebruiker heeft u ook het recht om samen met uw factuur zich rechtstreeks te wenden tot de fabrikant.

 

Farmaceutische zorg

U geniet, als patiënt, bij FARMALINE professioneel en discreet advies. Onze apotheker staat steeds voor u klaar! Onderstaand beschikt u over een aantal van de aspecten waarin de apotheker u kan bijstaan.

Geneesmiddelen - Medische hulpmiddelen - Parafarmaceutische producten:

  • Informatie over het gebruik en/of toepassing van bovenvermelde
  • Bewaaradvies
  • Algemene aanvullende informatie
  • Sensibilisering
  • Alternatieve mogelijkheden (Indien een gewenst product niet beschikbaar of niet langer gecommercialiseerd is)
  • Bijwerkingen
  • Contra-indicaties of interacties met andere middelen
  • ...

Heeft u een vraag voor of na het plaatsen van uw bestelling? Contacteer onze apotheker via de klantendienst per chat, telefoon of e-mail.