
Of gebruik ons contactformulier voor persoonlijk advies.
Levering in België
-
Gratis levering vanaf € 39 in meer dan 4.450 afhaalpunten.
Farmaline, top service!
Dienst na verkoop
- Kan ik een bestelling retourneren?
- Retourneren, waar moet ik rekening mee houden?
- Ik heb het verkeerde product besteld of een verkeerd product ontvangen. Wat nu?
- Mijn pakket is onvolledig. Wat nu?
- Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?
- Volgens de koerierdienst heb ik mijn pakket ontvangen, maar dat klopt niet. Wat nu?
- Fabrieksgarantie op toestellen
- Farmaceutische zorg
Kan ik een bestelling retourneren?
Geneesmiddelen en medische hulpmiddelen kunnen enkel geretourneerd worden in geval van schade of bij een productiefout. Wanneer u een product of volledige bestelling wilt retourneren, dient u onze klantendienst te contacteren.
Bestellingen van andere aard kunt u zonder probleem retourneren, op voorwaarde dat het product ongebruikt is en in originele verpakking zit. Voor meer informatie kunt u de algemene verkoopsvoorwaarden lezen. Bij FARMALINE kunt u gratis retourneren binnen de 30 dagen na aankoop.
Neem contact op met onze klantendienst per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier om uw retour te melden en uw retourlabel te ontvangen.
De kosten voor het retourneren van een product op eigen initiatief, zonder de goedkeuring van onze klantendienst, worden niet terugbetaald.
Retourneren: waar moet ik rekening mee houden?
Als u inmiddels uw retourlabel en -formulier ontvangen heeft van onze klantendienst, dient u rekening te houden met onderstaande tips:
- Verpak de producten zorgvuldig. U kunt rekenen op een terugbetaling wanneer de producten voldoen aan de retourvoorwaarden.
- Voeg uw bestelbon bij de producten. Op die manier kunnen we de retour op een efficiënte manier verwerken. Bij identificatieproblemen kunnen de terugbetaling en/of correctie vertraging oplopen.
- Noteer het verzendnummer of kleef het retourlabel op uw pakket. Zo kunt u het pakket volgen en bij eventuele problemen kan onze servicedesk efficiënt actie ondernemen.
Ik heb het verkeerde product besteld of een verkeerd product ontvangen. Wat nu?
Verkeerd product besteld?
Geen zorgen! U kunt uw product retourneren als het voldoet aan deze vereisten. Hou hiervoor rekening met de retourvoorwaarden, zodat we u kunnen helpen zonder bijkomende kosten te moeten aanrekenen. Contacteer onze klantendienst per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier om uw retour te melden en uw retourlabel te ontvangen.
Verkeerd product ontvangen?
Onze excuses! Wij helpen u graag verder om het probleem op te lossen. Daarom vragen wij u om een foto van de verkeerde producten en van uw leveringsbon op te sturen naar de klantendienst om uw probleem zo efficiënt mogelijk recht te kunnen zetten. U kunt de klantendienst contacteren per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier. In uw e-mail kunt u het best ook uw bestelnummer vermelden.
Mijn pakket is onvolledig. Wat nu?
Om uw probleem zo efficiënt mogelijk recht te kunnen zetten, vragen wij u om een foto van de verpakking, van de producten die u heeft ontvangen en van uw leveringsbon op te sturen naar de klantendienst. U kunt de klantendienst contacteren per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier. In uw e-mail kunt u het best ook uw bestelnummer vermelden.
Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?
Wanneer de kwaliteit van uw pakket bij levering betwistbaar is (gescheurd, gedeukt, nat...) kunt u het best het pakket meteen weigeren. Dit doet u door niet te tekenen voor ontvangst. De koerier neemt het pakket vervolgens weer mee en retourneert het naar FARMALINE. Wij zorgen dan onmiddellijk voor een nieuwe verzending.
Stelt u de schade pas vast na ontvangst van het pakket? Dan neemt u het best foto’s van de buiten- en binnenkant van het pakket, van de beschadigde producten en van uw bestelbon. Om u een efficiënte oplossing te kunnen aanbieden, vragen wij u die foto's binnen de 3 dagen na ontvangst van het pakket aan de klantendienst te bezorgen. U kunt de klantendienst contacteren per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier. In uw e-mail kunt u het best ook uw bestelnummer vermelden.
Volgens de koerierdienst heb ik mijn pakket ontvangen, maar dat klopt niet. Wat nu?
Thuislevering
Indien uw pakket volgens de koerierdienst wel geleverd werd en u geen bericht van afwezigheid heeft gekregen, kunt u bij hen steeds de ondertekende ontvangstbevestiging raadplegen. Wanneer u het ontvangst betwist, zal de koerierdienst een onderzoek starten. Binnen de Europese Unie kan dit tot 3 weken duren. Buiten de Europese Unie duurt een dergelijk onderzoek doorgaans langer. Voor meer informatie en een alternatieve oplossing kunt u het best onze klantendienst contacteren per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier.
Afhaalpunt of parcelshop
De medewerker van het afhaalpunt of de parcelshop vraagt bij de ophaling van het pakket steeds om de bestelbevestiging of een identiteitsbewijs te tonen. Wanneer de medewerker het pakket overhandigt, wordt dit geregistreerd en is er een ontvangstbevestiging beschikbaar. Wanneer u het ontvangst betwist, zal de koerierdienst een onderzoek starten. Binnen de Europese Unie kan dit tot 3 weken duren. Buiten de Europese Unie duurt een dergelijk onderzoek doorgaans langer. Voor meer informatie en een alternatieve oplossing kunt u het best onze klantendienst contacteren per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier.
Fabrieksgarantie op toestellen
In geval van schade, bij een productiefout, defecten of andere problemen met een product uit onze webshop dat onderhouden werd volgens de voorschriften, geniet u van de fabrieksgarantie.
Indien nodig, dient een product onder garantievoorwaarden op eigen kost geretourneerd te worden. Wanneer u het product of de bestelling retourneert, dient u de retourverpakking te voorzien van de indicatie Retour o.w.v. Fabrieksgarantie. Daarnaast dient u ook de factuur en een omschrijving van het probleem op te sturen.
Onze klantendienst zal vervolgens contact opnemen met de producent om het probleem op te volgen. De producent heeft het recht om te bepalen of het product vervangen of terugbetaald zal worden.
Zodra FARMALINE het vervangende product ontvangen heeft, wordt het zonder bijkomende kosten naar hetzelfde afleveradres opgestuurd. In geval van terugbetaling ontvangt u het betaalde bedrag exclusief verzendkosten als tegoed op uw FARMALINE account.
FARMALINE is niet verantwoordelijk voor de doorlooptijden van vervangingen van producten onder garantie. Als eindgebruiker heeft u eveneens het recht om zich rechtstreeks te wenden tot de fabrikant.
Farmaceutische zorg
Als patiënt bij FARMALINE, geniet u van professioneel en discreet advies. De farmaceutische expertise van onze apothekers staat steeds voor u klaar! Hieronder vindt u een overzicht van onze diensten.
Geneesmiddelen - Medische hulpmiddelen - Parafarmaceutische producten
- Informatie over het gebruik en/of toepassing van onze producten
- Bewaaradvies
- Algemene aanvullende informatie
- Sensibilisering
- Alternatieve producten (indien een gewenst product niet (meer) beschikbaar is of niet helemaal voldoet aan uw verwachtingen)
- Bijwerkingen
- Contra-indicaties of interacties met andere middelen
- ...
Heeft u een vraag voor of na het plaatsen van uw bestelling? Contacteer onze apothekers via de klantendienst per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier.