Hoe kan ik mijn bestelling plaatsen?

Via de website
U kunt uw bestelling rechtstreeks plaatsen op de website door de producten toe te voegen aan uw winkelmandje. Vervolgens doorloopt u de stappen op de bestelpagina.

Via uw bestelhistoriek
Indien u een vorige bestelling opnieuw wilt plaatsen, kunt u dit doen via de bestelhistoriek in uw FARMALINE account door te zoeken naar de bestelling, te klikken op details en vervolgens op deze bestelling opnieuw plaatsen.

Telefonisch via de klantendienst
Indien u hulp of advies nodig heeft, kunt u onze klantendienst contacteren. Omwille van praktische redenen kan onze klantendienst uw bestelling enkel telefonisch aannemen. U ontvangt daarna een e-mail om de bestelling af te ronden door middel van betaling.

Bestellen via e-mail, chat of per fax is niet mogelijk. Bedankt voor uw begrip.

 

Hoe werkt het winkelmandje?

Uw winkelmandje is een overzicht van de producten die u wilt bestellen. Het winkelmandje blijft te allen tijde zichtbaar op de website in de rechterbovenhoek van het scherm.

Een product toevoegen aan uw winkelmandje
U kan op elk moment een product toevoegen aan uw winkelmandje door te klikken op de knop in winkelmandje van het gewenste product.

De gewenste hoeveelheid bepalen
Alvorens het product toe te voegen aan uw winkelmandje, kunt u de hoeveelheid aanpassen door op het pijltje naar boven of naar onder te klikken. De hoeveelheid staat steeds links van de knop in winkelmandje aangegeven en wordt weergegeven met een cijfer. U kunt ook meteen de hoeveelheid aanpassen door het cijfer aan te passen naar de gewenste hoeveelheid.

De gewenste hoeveelheid wijzigen in uw winkelmandje
Wanneer u rechtsbovenaan op uw winkelmandje klikt, krijgt u het volledige overzicht te zien van de producten die u wilt bestellen. Ook in dit overzicht heeft u de mogelijkheid om de hoeveelheid van een bepaald product aan te passen op dezelfde bovengenoemde manieren.

 

Wat is een promocode?

Een promocode is een code die u van FARMALINE ontvangt om een voordeel/promotie/korting op een bepaald product of bestelling te verkrijgen. Deze code wordt uitgestuurd bij acties waarover we communiceren in onze nieuwsbrief. De aanmaak en verzending van promocodes is een geautomatiseerd proces. Om zeker geen promoties te missen, kunt u zich het best inschrijven voor de nieuwsbrief.

Klik hier als u zich wilt inschrijven voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze promoties.

 

Hoe gebruik ik mijn promocode?

In uw winkelmandje ziet u onder het te betalen bedrag een invulveld waar u een promocode kunt invoeren. Vul uw promocode in en klik op bevestig code. De inhoud van uw winkelmandje of het te betalen bedrag wordt automatisch aangepast naargelang de aard van de ingevoerde promocode.

Let op: U kunt slechts 1 promocode gebruiken per bestelling.

 

Hoe gebruik ik het tegoed dat op mijn account staat?

Het tegoed op uw account wordt automatisch verrekend bij iedere bestelling in het te betalen bedrag. U hoeft dus geen extra handeling doen om gebruik te maken van uw tegoed.

 

Hoe weet ik of mijn bestelling succesvol afgerond werd?

Uw bestelling is succesvol afgerond als u:

  • een bevestigingsmail heeft ontvangen. Indien u gekozen heeft voor online betaling via het beveiligde Ingenico-systeem, hoeft u geen verdere stappen te ondernemen. Indien u gekozen heeft voor betaling via overschrijving of een telefonische bestelling heeft geplaatst, dient u de betalingsinstructies te volgen.
  • de finalisatie/betaling van uw bestelling heeft voltooid.

 

Mijn bestelling werd niet aanvaard ondanks betaling. Wat moet ik doen?

Wanneer uw bestelling niet aanvaard werd, zal onze klantendienst steeds contact met u opnemen om te verantwoorden waarom uw bestelling niet aanvaard werd. Indien mogelijk bieden wij een alternatieve oplossing voor u aan.

 

Hoe kan ik een factuur ontvangen voor mijn bestelling?

Voor een nieuwe bestelling

Tijdens uw bestelling hoeft u niets te doen. Uw factuur wordt automatisch verzonden per e-mail zodra uw bestelling overhandigd wordt aan de koerierdienst.

 

Voor een vorige bestelling

Wanneer u zich heeft aangemeld met uw persoonlijke FARMALINE account, zoekt u in uw bestelhistoriek de bestelling waarvan u een factuur wenst te ontvangen. Naast de betreffende bestelling klikt u vervolgens op factuur downloaden.

 

Wat is mijn bestelnummer?

Uw bestelnummer is een getal van 10 opeenvolgende cijfers dat automatisch gegenereerd wordt bij iedere bestelling. U kan dit terugvinden op:

  • de bevestigingsmail
  • de verzendnota bij uw bestelling
  • in de bestelhistoriek via uw persoonlijke FARMALINE account.

 

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Via e-mail houden we u op de hoogte van de status van uw bestelling. Zo krijgt u een e-mail wanneer:

  • uw bestelling correct geregistreerd werd.
  • uw betaling succesvol ontvangen is.
  • uw bestelling ingepakt is.
  • het pakket met uw bestelling onderweg is voor aflevering. Hier ontvangt u tevens een tracking code, zodat u tijdens het transport de status van uw pakket kan opvolgen.

 

Ik heb zojuist besteld, maar ik ben iets vergeten. Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?

Zolang u geen bevestigingsmail ontvangen heeft dat uw bestelling ingepakt is, kunt u in uw bestelhistoriek de betreffende bestelling annuleren en opteren voor een terugbetaling. Het betaalde bedrag komt vervolgens op uw persoonlijke FARMALINE account terecht.

Wanneer u in uw bestelhistoriek klikt op details en vervolgens op deze bestelling opnieuw plaatsen, worden de producten opnieuw in uw winkelmandje gelegd. Daarna kunt u de nodige aanpassingen doorvoeren. Vervolgens selecteert u een betaalmethode. Het betaalde bedrag van de vorige bestelling wordt gebruikt om deze bestelling te betalen. Indien u een verschil moet bijbetalen, dan kunt u via de geselecteerde betaalmethode de nieuwe bestelling afronden.

Lukt het niet? Dan kunt u hiervoor steeds onze klantendienst contacteren.

Zodra u een bevestigingsmail heeft ontvangen dat uw bestelling is ingepakt, is het niet langer mogelijk om uw bestelling aan te passen.

 

Ik heb zojuist besteld, maar ik wil mijn bestelling annuleren. Kan dat?

U heeft het recht om uw bestelling te annuleren. Zolang u geen bevestigingsmail ontvangen heeft dat uw bestelling is ingepakt, kunt u rechtstreeks via onze klantendienst uw bestelling annuleren. Dit kan per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier.

Als uw bestelling al is ingepakt en klaar staat voor verzending, kunnen wij geen annulering meer garanderen. Wanneer het pakket wordt verzonden, kunt u het het beste meteen weigeren en niet tekenen voor ontvangst. De terugzending van de bestelling naar onze vestiging zal door de koerierdienst worden gedaan en u krijgt uw aankoopbedrag volledig terugbetaald.

 

Ik heb zojuist besteld, maar ik heb me vergist van afleveradres. Kan ik dat nog wijzigen?

Indien u nog geen bevestigingsmail heeft ontvangen dat uw bestelling is ingepakt, kunt u contact opnemen met onze klantendienst per e-mail op [email protected], via telefoon, chat of het contactformulier. Wij kunnen vervolgens het afleveradres aanpassen voor de verzending plaatsvindt.

Indien u wel een bevestigingsmail heeft ontvangen dat uw bestelling is ingepakt, dient u de volgende stappen te volgen:

 

DPD-levering aan huis of op kantoor

Indien de koerier uw afleveringsadres als foutief beschouwd, zal dit weergegeven worden op de track & trace pagina van uw pakket. Zodra u dit vaststelt, kunt u het best contact opnemen met onze klantendienst via chat, telefoon of het contactformulier op de website.

Wij kunnen enkel adrescorrecties doorvoeren voor adressen in hetzelfde land van bestemming. Indien we de nodige informatie van u niet ontvangen, zal het pakket teruggestuurd worden naar FARMALINE wegens foutieve informatie. In dat geval kan FARMALINE een extra administratieve kost van €13.95 aanrekenen.

 

Bij levering met Bpost aan huis of op kantoor

Indien de koerier uw afleveringsadres als foutief beschouwd, kan het adres niet meer gewijzigd worden. Het pakket zal vervolgens teruggestuurd worden naar FARMALINE wegens foutieve informatie. In dat geval kan FARMALINE een extra administratieve kost van €13.95 aanrekenen.

 

Levering in een afhaalpunt of pakjesautomaat

Indien u uw pakket in een ander afhaalpunt wilt laten leveren dan hetgeen u opgegeven heeft bij de bestelling, kunt u het best meteen de servicedesk van het afhaalpunt contacteren. Zodra u een bevestigingsmail ontvangen heeft dat uw bestelling ingepakt is, kan uw pakket niet langer omgeleid worden naar een ander afhaalpunt.

 

Ik heb per ongeluk 2x besteld. Wat moet ik doen?

Normaal gezien vormt een dubbele bestelling geen probleem. Wanneer u één van de bestellingen heeft betaald, zullen de door u bestelde producten geleverd worden. Daarnaast is het aanbevolen om de klantendienst te contacteren zodat we de dubbele bestelling voor u kunnen annuleren.

Indien u beide bestellingen betaald heeft, kunt u het best zo snel mogelijk contact opnemen met onze klantendienst via chat, telefoon of het contactformulier. Op die manier kunnen we op een efficiënte manier de dubbele bestelling annuleren en een terugbetaling uitvoeren.

 

Ik heb de verkeerde betaalwijze gekozen. Wat moet ik doen?

Zolang u de betaling nog niet heeft uitgevoerd, kunt u steeds teruggaan en een andere betalingsmethode kiezen. Indien u gekozen heeft voor een overschrijving, maar de betaling nog niet heeft uitgevoerd, kunt u de bestelling meteen opnieuw invoeren en een andere betaalmethode kiezen.

 

Kan ik een vorige bestelling opnieuw plaatsen?

Indien u een vorige bestelling opnieuw wilt plaatsen, kunt u dit doen via de bestelhistoriek in uw FARMALINE account door te zoeken naar de bestelling, te klikken op details en vervolgens op deze bestelling opnieuw plaatsen. De producten van de door u geselecteerde bestelling worden opnieuw toegevoegd aan uw winkelmandje. Daarna kunt u nog producten toevoegen of verwijderen.